FREEDOM! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Elise Jorna - WaarBenJij.nu FREEDOM! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Elise Jorna - WaarBenJij.nu

FREEDOM!

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise

10 Mei 2020 | Curaçao, Willemstad

Het was een bijzondere Bevrijdingsdag, afgelopen dinsdag. Niet alleen was het natuurlijk mijn zus Monica haar 25ste verjaardag die ze nu niet zo uitgebreid mocht vieren in Nederland, maar ook werden wij hier op Curaçao letterlijk ‘bevrijd’. Althans, we kregen het nieuws dat we weer vrijheid zouden krijgen. Vanaf vrijdag (8 mei) werd de lockdown en de Plachi di Dia (toestemming om te rijden op 2 bepaalde dagen van de week, afhankelijk van je kenteken) opgeheven. Na 6 weken in lockdown te hebben gezeten, was dit toch wel even heeel fijn nieuws!
Ook mochten Fabiënne en ik gelijk vrijdag weer naar stage, dus super fijn om weer aan de slag te gaan! De collega’s en bewoners waren blij ons na zoveel weken weer te zien, een aantal bewoners dachten al dat we weer terug waren gegaan naar Nederland. Ik ben erg blij en opgelucht dat we weer aan het werk mogen en we nu nog een paar leerzame weken mee kunnen pakken. Want oei, wat gaat de tijd nu ineens snel. Over minder dan twee maanden vlieg ik alweer naar huis! Er staat nog ontzettend veel op ons to do-lijstje, dus de komende weken zullen we de weekenden nuttig besteden om alles nog te kunnen zien wat we willen.

Gisteren zijn we naar Playa Porto Marie geweest, het strand dat bekend staat om de varkentjes die er vaak zitten. Hier was ik nog niet eerder geweest, dus weer eentje van de lijst kunnen strepen! Helaas de varkentjes niet kunnen ontdekken. Desalniettemin was het een heerlijk strand en het was super fijn om na 6 weken weer eens in het koele zeewater te liggen.

Op het moment van schrijven is het zondag 10 mei: Moederdag! Noflike Memmedei, leave mem!
We liggen nu op Kokomo Beach, echt 1 van m’n favoriete stranden hier op Curaçao. Het is niet meer zo druk aangezien er vrijwel geen toeristen meer zijn, dus het is nog aangenamer om op het strand te liggen. Iedereen houdt zich goed aan de maatregelen en houdt afstand, wat het ook mogelijk heeft gemaakt dat we eindelijk uit de lockdown kwamen.

Het is goed te merken dat we juni beginnen te naderen, aangezien het de laatste dagen/week steeds flinker begint te waaien. Meestal vanaf juni/juli begint het ‘orkaanseizoen’ in het Caribisch gebied. Curaçao wordt vrijwel nooit getroffen door een orkaan, maar de krachtigere wind is wel te merken. Op het strand vliegt het zand ons al om de oren en de golven in de zee zijn ook wat ruiger waardoor zwemmen zonder spattend water in je gezicht lastig wordt haha. Maar door de wind is het koeler en aangenamer om te luieren, dus geen probleem! Wij kunnen in ieder geval weer genieten van de mooie stranden die Curaçao te bieden heeft!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Hi! ik ben Elise en ik zit momenteel in het derde jaar van de opleiding hbo verpleegkunde. Voor mijn minor loop ik 5 maanden stage op Curacao in een verpleeghuis. Om het thuisfront een beetje op de hoogte te houden van mijn avonturen, naast alle nieuwtjes via WhatsApp, Facetime en Facebook, probeer ik dit blog bij te houden zodat het makkelijk is mij te volgen op verre afstand. Joe, veel lees/kijkplezier!

Actief sinds 29 Jan. 2020
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 1667

Voorgaande reizen:

03 Februari 2020 - 06 Juli 2020

Stage op Curacao

Landen bezocht: