Pasa un bon dia - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Elise Jorna - WaarBenJij.nu Pasa un bon dia - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Elise Jorna - WaarBenJij.nu

Pasa un bon dia

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise

01 Juni 2020 | Curaçao, Willemstad

Alweer 2 weken voorbij. Vorig weekend hebben we maar even een planning gemaakt voor de nog komende weekenden en wat we allemaal nog willen zien en beleven. Het enige voordeel voor ons van de coronacrisis is dat er dus geen toeristen zijn en de meeste bedrijven nu de lokale prijzen hanteren. Erg leuk voor de bankrekening en zo kunnen we dus nog veel meer activiteiten ondernemen!

Donderdag 21 mei was het Hemelvaartsdag en hadden we heerlijk vrij van stage, dus brachten we een bezoekje aan Pirate Bay. Omdat we donderdag vrij hadden, liepen we vrijdag nog even een dagje stage. Na stage brachten we een bezoekje aan de Aloë Vera plantage om alvast een cadeautje voor Veronique te kopen.
Zaterdag zijn we bij Tugboat Beach gaan snorkelen. Ik had nog nooit van mijn leven gesnorkeld en had dus even niet ingeschat dat het ook nog best wel eens lastig kon zijn. Heb dan ook wel even flink zout water zitten happen. Maar het was het meer dan waard! Als je Curaçao van boven al mooi vindt: de onderwaterwereld er omheen is ook schitterend. Honderden prachtige vissen waardoor het lijkt of je je in de film Finding Nemo bevindt en die me nostalgie gaven naar het boek wat ik vroeger geweldig vond om te lezen: De mooiste vis van de zee (die mem toen weggaf :( noch altiid fertriet fan mem.. hahaha). Er ligt vlakbij het ‘strand’ een tugboatwrak, zo’n 5 meter gezonken in de zee. Ontzettend gaaf om daar zo overheen te zwemmen en de verschillende vissoorten van zo dichtbij te kunnen bewonderen. Na het snorkelen hadden we super honger, dus daar hoorde natuurlijk een ritje door de McDrive bij.
Zondag brachten we een bezoekje aan de Tomasito Cave, een soort grot die op Westpunt te vinden is. We hadden er wat meer van verwacht, maar alleen al de fotoshoot van 3 Antilliaanse meiden aanschouwen zorgde voor veel vermaak. Daarna wilden we nog even naar het strand, maar alle stranden onderweg naar huis waren vol met locals die hun zondagse barbecue organiseerden. Dus dan maar in het zwembad plonzen!
Dinsdag was Veronique jarig, ‘s middags mocht ik even voor fotograaf spelen voor foto’s van John zijn opgezette bootcamp en ‘s avonds gingen we gezellig met z’n vieren heerlijk uit eten bij Bali op Grote Berg.

De stageweek was zoals gewoonlijk, niet echt iets bijzonders meegemaakt.
Vrijdag gingen we met paarden en ezeltjes van Pippi’s Opvang wandelen en zwemmen, ontzettend leuk en ook zeker een aanrader als je hier een keer op het eiland bent. De opbrengsten gaan volledig naar het aankopen van voer en dierenarts rekeningen van de geredde dieren. Mijn paardje Sterre had niet zo’n om te zwemmen en wilde dan ook niet verder dan de knieën het water in. Een nat pak werd me dus wel bespaard haha. ‘s Middags waren we na precies 2 maanden er niet te zijn geweest weer eens te vinden op Mambo Beach, toch wel één van mijn favorieten hier.
Zaterdag stond suppen op het programma. Drie jaar geleden al eens in Leeuwarden gedaan, maar op het open water van het Spaanse Water was het toch wel even wat zwaarder. Op het supboard langs de mangrove en de waanzinnige villa’s (waaronder ook die van DJ Hardwell), ontzettend leuk om te doen. Mocht ik ooit in mijn leven zo gelukkig zijn om een leuk geldbedrag te winnen in een loterij, koop ik een villa aan het Spaanse Water heb ik me al voorgenomen haha. Ach ja, dromen mag, toch?!
Vandaag (zondag) gingen we bij de Dolphin Academy zwemmen met dolfijnen. Wat een bijzondere ervaring met zulke bijzondere dieren. En zo dichtbij! Het zwemmen met van die flippers was voor mij ook weer een nieuwe uitdaging.. poeh, zwaar! Ik ben normaal gesproken niet echt een voorstander van zulke activiteiten met dieren voor een groot toeristisch publiek, maar bij de Dolphin Academy Curaçao hebben de dolfijnen een prachtig plekje, veel vrijheid en zichtbaar ontzettend veel plezier.
Op het moment van schrijven hebben de buren een groot feest (al de hele dag door) en duidelijk hoorbaar heel erg veel plezier. Het mag weer, en de Curaçaoënaars houden wel van een feestje.
Morgen is het alweer juni en dan begint de laatste maand voor ons op Curaçao. Ik zal er nog even van genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Hi! ik ben Elise en ik zit momenteel in het derde jaar van de opleiding hbo verpleegkunde. Voor mijn minor loop ik 5 maanden stage op Curacao in een verpleeghuis. Om het thuisfront een beetje op de hoogte te houden van mijn avonturen, naast alle nieuwtjes via WhatsApp, Facetime en Facebook, probeer ik dit blog bij te houden zodat het makkelijk is mij te volgen op verre afstand. Joe, veel lees/kijkplezier!

Actief sinds 29 Jan. 2020
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 1675

Voorgaande reizen:

03 Februari 2020 - 06 Juli 2020

Stage op Curacao

Landen bezocht: